02.06.2006 00:53, JC, Komentárov: 0
Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Episode One

Netrpezlivo očakávaný datadisk, kritikou veľmi kladne hodnotenej hry Half-Life 2, je konečne po mnohých odkladoch na svete a s tým aj odpoveď na mnohé otázky. Ako bude pokračovať príbeh? Robí Half-Life 2: Episode One (ďalej len HL2:EO resp. EO) dobré meno značke, alebo skåzol medzi tuctovú produkciu...

Netrpezlivo očakávaný datadisk, kritikou veľmi kladne hodnotenej hry Half-Life 2, je konečne po mnohých odkladoch na svete a s tým aj odpoveď na mnohé otázky. Ako bude pokračovať príbeh? Robí Half-Life 2: Episode One (ďalej len HL2:EO resp. EO) dobré meno značke, alebo skåzol medzi tuctovú produkciu...

HL2:EO priamo naväzuje na koniec pôvodného Half-Life 2. Kto hral vie ako to skončilo, kto nehral mi snáď odpustí, že to prezradím. Takže, po zničení portálu nastal v blízkosti pochopiteľný výbuch, ktorého následky pre nás ostali neznáme. Tajomný G – man zastavil čas a poblahoželal Gordonovi ku skvelej práci. Spoločne s Gordonom sa pri portáli nachádzala aj Alyx, ktorej budúcnosť bola značne neistá, podobne ako osud ďalších hlavných členov odboja - doktora Kleinera a Eliho Vancea. Samotný datadisk začína práve v tomto momente – Alyx od istej smrti zachránia Vortigaunti (príšery zo Xenu, ktoré sa v HL2 pridali na stranu ľudí) a teleportujú ju spoločne s Gordonom mimo citadelu, ktorá môže každú chvíľu vybuchnúť. Naši hrdinovia sa teda musia dostať preč z City 17, čo rozhodne nebude jednoduché. Samotné City 17 sa zmenilo. Oproti na pohľad „krásnemu“ City 17 z HL2 nás v datadisku privíta rozbombardované mesto s propagandou na každom kroku. Breena a jeho sladké rečičky nahradil Kleiner, apelujúci na všetkých obyvateľov, aby čo najskôr opustili mesto.

#pic1#

Hneď od úvodných minút je hráčovi jasné, že má čo dočinenia so skutočným Half-Life produktom. Všetky známe mechanizmy sa opäť roztočili s cieľom pripútať hráča k monitoru. Pomalší, z hľadiska bojov kľudnejší úvod, postupne nahradí akčná časť hry. Úvodné dve kapitoly (z celkového počtu 5) sa odohrávajú v citadele, kde jedinou Gordonovou zbraňou je gravity-gun. Konkrétne jeho vylepšená verzia, ktorá obstojí aj v boji s Combine vojakmi. Časti s jednoduchými hádankami sa prelínajú s bojovými časťami a hráč tak neupadá do stereotypnej akcie, ktorej sa bohužiaľ neskôr nevyhne. Citadelu nahradí City 17 a s ním boje v meste. Prakticky, kto hral pôvodný Half-Life 2 vie, čo očakávať, pretože jednotlivé lokácie prinášajú rovnaký zážitok. Treba však dodať, že patrične kvalitný zážitok.

#pic2#

Jediný viditeľný rozdiel (a teraz nemám na mysli vylepšenie enginu a pridanie HDR) je v opustení samotárskeho života, ktorému Gordon holdoval, hoci, sem-tam sa mu dostalo tej pocty a niekto s ním určitú dobu bojoval. Teraz bude mať tú poctu stále. Vyvoleným, resp. vyvolenou sa stala Alyx. Tá prináša do hry patričné oživenie, pretože stále niečo komentuje. Každá minca má dve strany, a tou negatívnou je v tomto prípade fakt, že ešte viac vynikne Gordonova mlčanlivosť. Mnohokrát totiž adresuje Alyx slová Gordonovi, ktorý vôbec neprehovorí. Pochybujem, že by s ním mala v skutočnom živote toľko trpezlivosti. Autori obdarili Alyx zmyslom pre humor, ktorý s radosťou prejaví v niektorých situáciách. Napríklad, keď po prvýkrát uvidí vojaka combine s headcrabom na hlave, tak ho po krátkom premýšľaní nazve... zombine. Alyxin prísun nie je len z hľadiska atmosféry, ale ukazuje sa aj ako schopná spolubojovníčka, ktorá toho dosť vydrží a nerobí jej problém poslať zástup zombie na druhý svet. Počas hrania sa mi však raz stalo, že ostala stáť na jednom mieste, v malej miestnosti, a nepohla sa ani keď na ňu útočili nepriatelia. Pomohlo nekompromisné načítanie pozície cca 20 minút (inú som nemal) pred inkriminovaným miestom. Pridanie Alyx ako bojovníka po boku Gordona má značne väčší potenciál, ktorý však zatiaľ autori nevyužili. Ponúka sa hlavne možnosť voľby hrania za Alyx, prípadne kooperativný multiplayer. Či také niečo autori implementujú ukáže čas, osobne však tomu moc neverím.

#pic3#

Čo sa zbraní a nepriateľov týka, nečakajte žiadne novinky. Arzenál zbraní pozostáva zo známych kúskov, treba však podotknúť, že hrateľnosti plne postačujúcich. Najvyťaženejšími zbraňami stále ostanú samopal a brokovnica. Väčšej vážnosti sa dostalo gravity-gunu (zbraň, ktorá dokáže manipulovať s predmetmi), ktorý je pri boji s antlionmi nevyhnutný. Nepriateľov opäť reprezentujú hlavne combine vojaci, hoci k slovu sa dostanú aj všetky známe druhy zombie a antlioni. Treba však dodať, že zombie a antlioni sú z hľadiska sporu ľudia vs. combini neutrálni a obe strany konfliktu napádajú bez rozdielu. Sem-tam sa teda Gordon s Alyx stanú svedkami boja combini vs. zombie (resp. antlioni) a je len na hráčovi, či do boja zasiahne, alebo pokojne počká na koniec boja a vyčistí to, čo ostane.

Design misií je prakticky zhodný s tým, čo nám autori predviedli v Half-Life 2. Zničené City 17, vnútorné priestory, citadela, to všetko v hráčovi evokuje spomienky na HL2. Určite ma na tom svoj podiel aj Source engine, ktorý sa za dobu od vydania HL2 podrobil menším úpravám a vylepšeniam. S tým súvisia aj hardwarové nároky, ktoré sa dajú zhrnúť konštatovaním, že keď vám išiel HL2 pôjde vám aj Episode One. Taktiež zvuková zložka hry neprináša nič nové – zbrane znejú rovnako, hlasy postáv sú nadabované ako v HL2 a jedinou zmenou je pridanie pár hudobných motívov. Samotná hudba takmer nehrá a obvykle sa spustí na kratšiu dobu počas niektorých „poriadnych“ akčných častí.

#pic4#

Keď sa pozriem na prvý datadisk k HL2 ako na celok, musím uznať, že vývojári z Valve odviedli svoju robotu na jednotku. Všetky moje očakávania boli splnené a hra nemá prakticky žiadnu chybu. Hoci, námietky sa vždy nájdu – EO neprináša nič nové a originálne a samotná dåžka hry sa pohybuje niekde okolo 6 hodín, čo je na hru, predávanú za 20$ pomerne málo. Autori však obohatili hru nadabovaným komentárom, čo niekoho môže inšpirovať k opätovnému zahraniu. Pokiaľ však uvážime, že HL2 (s CS:S) stál 50 $ a trval cca 12 hodín, je pomer cena/výkon EO zrovnateľný. Multiplayer zložka v datadisku chýba, avšak tú autori nahradili hrou Half-Life Source: Deathmatch + Half-Life 2: Deathmatch, ktoré dostane každý, kto si kúpi EO. Po pravde – nie je o čo stáť. Kto hral Half-Life: Source asi tuší čo čakať. HLS:DM obsahuje mapy z pôvodného HL multiplayeru, bohužiaľ jedinou zmenou je vylepšená voda, fyzika a niektoré efekty. Textúry a všetko ostatné ostalo pri starom. Takto to skôr pôsobí ako žart, keď sa v bazéne otexturovanom textúrami z HL1 nachádza voda, ktorá sa tvári ako voda z HL2. Podobne úžasné je to aj so servermi, ktorých je minimum a pochybujem, že neskôr nastane rozmach. HL2:DM je iná kapitola, ktorú poznajú všetci vlastníci HL2 resp. Multiplayer Packagu. Väčšina ľudí však bude HLS:DM brať ako malý bonus k EO, kvôli ktorému si balenie kúpi. A kto kúpi urobí jedine dobre, pretože Half-Life 2: Episode One je jednoznačne kvalitný kúsok, ktorý môžem jedine doporučiť.

#pic5#

Pohľad z druhej strany

Valve je ďalšou firmou, ktorá podlahla manií epizodického hrania a preto, datadisk s "originálnym" názvom Episode One k cenami ovenčenej hre Half-life 2 priamo nadväzuje na pôvodnu hru a taktiež jeho záver je otvorený priamemu pokračovaniu s neprekvapujúcim názvom Episode Two, ktoré Valve sľubuje vydať okolo tohtoročných vianoc. V EO pokračujeme v boji za oslobodenie ľudskej rasy z područia votreleckých jednotiek combine. Dalo by sa povedať, že celý datadisk je o evakuácii obyvateľov City 17 a samozrejme záchrane seba a Alyx, ktorá sa vás takmer po celých 5 hodín hracej doby bude držať zubami nechtami až po záverečné titulky. To je však len dobre, pretože dokáže pomôcť v boji a zároveň je (nelogicky) nesmrteľná, čo vás však našťastie pripraví o momenty loadovania kvôli tomu, že ste jej omylom odpálili horiaci barel na hlavu. Ohľadom zbraní alebo nepriateľov sa žiadne prekvapenia nekonajú. Taktiež lokácie sú veľmi podobné, ale napriek tomu majú svoje čaro a pohľad na horiacu citadelu, alebo rovno do jadra reaktoru vás nenechá chladnými.
Dôležitou vecou je, že stále je to HL2, hrá sa to ako HL2, vyzerá to ako HL2, má to hardwarove nároky ako HL2. Jednoducho povedané nič sa podstatne nezmenilo a všetko ostalo tak ako to poznáme z pôvodnej hry (mimochodom pri samopale konečne ukazuje koľko granátov sa v ňom práve nachádza) a datadisk je "len" remeselne kvalitne odvedenou nadstavbou, kde frenetickú akciu striedajú jednoduché logické hádanky, ktoré však niekedy skôr zdržujú ako bavia a to isté sa týka aj miestami obyčajných a jednotvárnych lokácií.
EO je datadiskom, ktorý ani neprekvapí a ani neurazí a fanúšik inteligentných akcií z pohľadu prvej osoby si určite príde na svoje.

Hodnotenie: 75%

Last Jedi

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012