24.01.2006 00:45, JC, Komentárov: 0
Matrix: Path of Neo

Matrix: Path of Neo

Fenomén. Životná filozofia. Tieto dve indície zdanlivo ponúkajú mnoho riešení, ktoré však tretia nápoveda - najnovšia hra Shiny Entertainment, skoriguje na jednu správnu odpoveď. MATRIX. Matrix v roku 1999 narušil náš kľudný život myšlienkou inej reality, než akú vídame okolo seba. Otázku, či skutočne žijeme vo virtuálnej realite a naše telá slúžia ako zdroj energie robotom, necháme väčším odborníkom a radšej sa pozrieme, čo nám Shiny ponúka.

Fenomén. Životná filozofia. Tieto dve indície zdanlivo ponúkajú mnoho riešení, ktoré však tretia nápoveda - najnovšia hra Shiny Entertainment, skoriguje na jednu správnu odpoveď. MATRIX. Matrix v roku 1999 narušil náš kľudný život myšlienkou inej reality, než akú vídame okolo seba. Otázku, či skutočne žijeme vo virtuálnej realite a naše telá slúžia ako zdroj energie robotom, necháme väčším odborníkom a radšej sa pozrieme, čo nám Shiny ponúka.

#pic1#

Matrix: Path of Neo, ako znie celý názov hry, je druhým Matrix počinom štúdia, ktoré ma na svedomí také tituly ako MDK, Messiah, Sacrifice. Možno aj kvôli nim (sú to dosť originálne veci) sa s nimi bratia Wachowski rozhodli spolupracovať. Enter The Matrix vyšiel súčasne s Matrix Reloaded, ktorého dej rozvíjal. Hráč ovládal buď Ghosta alebo Niobe, ktorí hrali vo filme „druhú koľaj“, avšak s príchodom EtM dostali nový rozmer. Hlavným ťahákom hry boli nové scény, nakrútené špeciálne pre EtM. Hru okrem toho prezentovalo konzolové spracovanie, zábavný hand-to-hand boj (=boj zblízka), ktorého však moc nebolo a nevydarený boj so zbraňami, ktorého nedostatkami boli neúčinné a nepresné zbrane. Spracovaním teda išlo o priemernú hru, ktorá však bola vďaka značke komerčne úspešná (okolo 3 miliónov predaných kópii). Potom prišiel Matrix Online, na ktorom však Shiny nepracovali, a ktorý sprevádzali problémy už počas vývoja. Opäť len priemerná hra, ktorá dieru do sveta neurobila.

#pic2#

Teraz však, ako už sám názov napovedá, prichádza sám veľký Neo, ktorý chce napraviť povesť a dokázať, že Matrix dokáže naplniť svoj potenciál aj na konzoliach/PC. „Neova cesta“ ako znie voľný preklad, spåňa všetko, čo možno očakávať po prečítaní názvu. Scenár hry sa až na niektoré odbočky, ktoré slúžia na zvýšenie hernej doby, pevne drží toho čo sme mali možnosť vidieť vo filmovej trilógii. Všetky scény, kde bol „hrdinom“ Neo sú pripravené pre nedočkavých hráčov, ktorí chcú skúsiť, aký je to pocit zastavovať a vyhýbať sa guľkám, poraziť stovku agentov Smithov, zachrániť Zion, jednoducho – byť Vyvoleným. Jeho osud bude počas hrania našim osudom. A že to bude zábavné hranie. Preč sú tie časy z EtM, kedy chcel hráč zneškodniť protivníka z blízka, avšak design hry mu to neumožňoval. Shiny sa poučili a dali hráčom väčšiu voľnosť vo výbere štýlu boja. Tento krok s rukou v ruke s ešte vylepšeným bojom nablízko robí z PoN zábavnú bojovku, ktorých je na PC nedostatok. V praxi to vyzerá tak, že dokonca aj tutoriál určený čisto len na boj so zbraňami, sa dá prejsť bez použitia zbraní. Boj zblízka bude preferovaný hlavne kvôli dvom veciam: 1. Zbrane sú opäť nepresné a málo účinné – v tomto smere neurobili Shiny žiaden pokrok. 2. Hra obsahuje veľké množstvo špeciálnych úderov, ktoré vhodným načasovaním vytvárajú efektné aj efektívne kombá. V kombinácii s jednoduchým ovládaním ide o neodolateľnú výzvu. Na ovládanie celej hry postačí WSAD na pohyb, Shift na aktivovanie „bullet-timu“ a myška na prevádzanie bojových kreácii. Ľavé myšítko na útok, pravé na odstrčenie protivníka. Autori do hry implementovali aj základné RPG prvky. Po úspešnom dokončení úrovne dostane hráč bod, ktorým sa môže naučiť nové kombo. Zo začiatku sú teda boja trošku nezaujímavé, keďže má hráč k dispozícii iba základné údery, ale čoskoro prídu prvé kombá a s tým aj oživenie hry. Saltá, kopance doplnia špeciality ako výskok s nepriateľom, ktorého zraní zrážka so stropom. Tento a aj ďalšie ťahy sa počas hry ešte vylepšia, a na konci tak bude situácia vyzerať takto: Neo omráči nepriateľa, vyskočí a narazí o strop, hodí ho na zem, chytí za nohy a bude točiť, čím zrazí ďalších okolo stojacích nepriateľov a nakoniec nešťastníka odhodí na stenu. Ľahko sa to hrá, príjemne sa na výsledok „svojej“ práce pozerá. Podobným štýlom sa hráč v priebehu 10-12 hodín prebojuje na záver hry, ktorý je vyriešený celkom originálne. Stereotyp som počas hry moc nepociťoval, ale v určitých úrovniach na mňa predsa len doľahol. Avšak boli to len chvíľkové stavy, ktoré zvyčajne skončili v priebehu ďalšej misie. Súboj so stovkou agentov, scéna z Matrixu Reloaded, je pre mňa nezabudnuteľná úroveň. Je síce pravda, že bola prispôsobená potrebám hry a v skutočnosti teda hráč v jednom okamihu bojuje s jedným až štyrmi agentmi, zatiaľ čo ostatní v pozadí pobehujú, ale aj tak je to dosť hektická záležitosť. Netreba snáď pripomínať, že všetky vychytávky známe z filmu ako behanie po stene našli svoje miesto aj v hre. Z bullet-timu som mal zmiešané pocity. Viac-menej jeho funkciou je len spomalenie reakcii protivníka a teda umožnenie hráčovi vytvárať kombá. BT sa používaním vybíja a bojom s nepriateľmi postupne dobíja. Klasika. Kráľom bullet-timu medzi hrami stále ostáva Max Payne 2. Spomalenie času ešte nastáva na konci komba, kedy hra automaticky spomalí čas a hráč môže myšou krúžiť okolo Nea.

#pic3#

Podobne ako EtM obsahuje filmové sekvencie, ktoré budú jedným z lákadiel pre potenciálnych zákazníkov. Jednotlivé klipy sú nastrihané z mnohých scien, ktoré obsahujú na seba odkaz. Vo finálnej podobe sa teda vzájomne dopåňajú a ponúkajú nový zážitok, resp. objasňujú otázky a ukazujú ako „čo tým Wachowski v tom filme mysleli“. Zvuk a hudba sú na vysokej úrovni. Všetky hudobné motívy a zvukové kulisy boli použité z filmovej trilógie a dabingu postáv sa zhostili príslušní herci.

Path of Neo bol súbežne vyvíjaný pre PC aj konzoly a tento fakt sa na výsledku bohužiaľ znateľne podpísal. S ovládaním moc problémy nie sú, na 95% hrania myška + klávesnica úplne stačí, avšak problém vznikne pri pokusoch prezentovať niektoré z extra veľkých komb. Ich realizácia je bez gamepadu takmer nereálna. Oveľa väčšou vadou je grafické spracovanie. Engine hry pôsobí zastaralo, textúry sú rozmazané. Grafika ostala teda na úrovni 2 a pol roka starého EtM. Jediná zmena je len v hardwarových nárokoch, ktoré sú skutočne premrštené. Na zostave, na ktorej v pohode chodí Half-Life 2 alebo Far Cry vo vyšších nastaveniach sa Neo v 1024*768 s Level Details 1 (medzi nastavením 1 a 7 som nevidel žiaden rozdiel) sem tak šklbne. Na druhej strane, všetky animácie vyzerajú realisticky a skvele. S kamerou, ktorá tiež býva Achillovou pätou v podobných hrách, som problém nemal.

#pic4#

Matrix: Path of Neo je dobrá hra. Určite je najlepšiou Matrix hrou, ktorá doteraz vznikla, avšak stále jej chýba čosi viac, vďaka čomu by ju hráči nebrali ako Matrix hru, ale ako HRU, ktorá bola mimochodom na motívy tejto licencie. Svoje chyby má, či už je to technické spracovanie alebo boj so zbraňami, ktorý je v hre iba na okrasu. Komerčne ale úspešná bude, keďže má značku, ktorá ju predá.

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012